زمانی که صحبت از بازاریابی می‌شود، برای همه ما بازاریابی حضوری تداعی می‌شود. بازاریابی که حتماً و به صورت مشخص به افرادی نیاز دارد تا با حرف‌زدن و ارائه اطلاعات درباره خدمات یا محصولات ما را ترغیب به خرید کند.

معمولاً این ذهنیت وجود دارد که اگر ما به‌صورت حضوری با کالا و فرد بازاریاب رودررو نشویم امکان موفقیت برای فروش بسیار کم می‌شود.

برای سال‌ها این نوع از بازاریابی بسیار رایج و موفق بود اما با پیشرفت تکنولوژی‌هایی که مربوط به تلفن‌های همراه است و همچنین گسترده شدن ایده‌ها و خلاقیت‌ها درباره انواع بازاریابی این ذهنیت تا حد زیادی دچار تغییر شد.

امروزه با وجود تلفن‌های همراه هوشمند و فضای مناسبی مانند ایمیل دیگر تاکید بر حضور یک فرد مشخص و صحبت‌های طولانی برای فروش کالا یا خدمات نیست. شما می­توانید به‌راحتی و با اندکی خلاقیت بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی پیامکی خود را راه­اندازی کنید. کافی است اندکی قدرت ریسک بیشتری نسبت به بقیه رقبا داشته باشید و از فضای امن و کلیشه‌ای کسب‌وکارتان خارج شوید.

اما بهترین راه برای اینکه بازاریابی ایمیلی و دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خودتان را راه­ اندازی کنید و البته نتیجه خوبی هم بگیرید چیست؟

ابتدایی­ ترین کاری که باید انجام دهید تحقیق درباره مخاطب کالا یا خدماتتان است. بهتر است با یک گروه از افرادی که همکار شما در کسب‌وکارتان هستند شروع به تحقیق و شناخت مخاطب هدف کرده و درنهایت پرسونای مخاطب خود را بسازید.

در این راه لازم است سؤالاتی را درباره مخاطب خود پاسخ دهید.

برای مثال اینکه مخاطب شما در چه بازه سنی هستند؟ آیا در بازه­ای از سن‌وسال قرار دارند که ایمیل و پیامک خود را چک کنند؟ زن هستند یا مرد؟ معمولاً از کدام شهرهای کشور مخاطب شما هستند و یکسری سؤالاتی ازاین‌قبیل که به شناخت شما از مخاطب کمک بسیاری می­کند.

مطالب مرتبط:  دیجیتال مارکتینگُ از کجا شروع کنیم؟

دومین قدم برای رسیدن به یک بازاریابی ایمیلی ایده آل و بازاریابی پیامکی مطلوب، داشتن یک نویسنده خوب است. اما چرا باید یک تیم محتوایی قوی و نویسندگان مناسب با کسب‌وکارتان داشته باشید؟ ایمیلی را در نظر بگیرید که بابت فروش یک پکیج آموزشی برای شما ارسال شده اما با ادبیاتی کوچه‌بازاری و بی‌ارتباط به نوع خدمات ارائه شده برای شما تبلیغ شده است.

حس شما به این ایمیل چیست؟ بی شک شما به سازمان موردنظر اعتماد نخواهید کرد. در اصل سازمانی که خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه می­دهد اما خود از ادبیات و نگارش مناسبی استفاده نمی­کند قابل‌اطمینان نخواهد بود.

دقیقاً در همین‌جا است که نیاز و اهمیت یک تیم محتوایی قوی و نویسندگان مجرب برای متن و ایده­پردازی در ایمیل­ها و پیامک­ها و دیجیتال مارکتینگ مربوط با آنها احساس می­شود .

بعد از برداشتن این دو قدم مهم و ارائه درست آنها می‌توانید با خیال راحت به ترکیب همیشه برنده تکنولوژی و خلاقیت اعتماد کنید و کسب‌وکارتان را بدون حضور تعداد زیادی نیروی انسانی و با کمترین هزینه ارتقا ببخشید.