مرکز تماس سافت فون و آی پی فون؛کدام یک؟

انتقال تماسهای تلفن ثابت روزمره به بستر اینترنت ایده ی خوبی به نظر میرسد. این بستر وسیع است، سرعت زیادی دارد، با دستگاههای مختلف دیجیتال در ارتباط است، … .
برای تماس و مکالمه ی تلفن ثابت از طریق اینترنت به سراغ مرکز تماس و تلفن ابری سافت فون و آی پی فون میرویم. اما کدام یک برای ما مناسب است؟

در اینجا لازم است که شباهت ها و تفاوت های این امکانات را بدانیم.

شباهت های سافت فون و آی پی فون

سافت فون و آی پی فون امکان تماس و مکالمه ی تلفنی را در شبکه ی VoIP ممکن میکنند؛ با اینترنت به این شبکه وصل میشویم. برای همین تلفن ابری عنوانی است که برای این امکانات به کار میرود. تماس با این ابزارها تنها صوتی نیست بلکه تماسهای ویدئویی و متنی را هم با آنها انجام میدهیم.
تلفن ابری دیجیتال است و برای همین با دردسرهایی که در تلفن آنالوگ وجود دارد روبه رو نمیشویم. تلفن آنالوگ سیمی است و کیفیت مکالمه به سلامت سیم ها خیلی وابسته است.
نلفن های ابری مورد نظر امکاناتی را در اختیار ما میگذارند که در تلفن های ثابت آنالوگ دیده نمیشود:
– امکان تماس تصویری و متنی با کیفیت بالا
– تهیه ی لیست مخاطبین و امکان تنظیم کردن آنها (مثلاً تهیه ی لیست سیاه)
– تماس جمعی صوتی به صورت کنفرانس
– ایجاد شبکه ی ارتباطی مطلوب برای اعضای یک شرکت (مثلاً تهیه ی لیست تماس مشترک، رصد حضور همکاران در شبکه، انتقال تماس و …)
و بسیاری امکانات دیگر که هنگام استفاده از تلفن های ابری مورد نظر توجه شما را جلب میکند.

مطالب مرتبط:  ارتقا تیم فروش

تفاوت های سافت فون و آی پی فون

سافت فون نرم افزاری است که ما را به شبکه ی VoIP از طریق اینترنت وصل میکند. این برنامه را در دستگاه های مختلف مثل کامپیوتر، گوشی هوشمند و تبلت نصب میکنیم؛ با این کار وسایل دیجیتال ما به یک مرکز تماس و تلفن ابری تبدیل میشود.

با توجه به مشخصات سافت فون متوجه میشویم که این مرکز تماس جابه جایی حمل زیادی دارد و محدود به یک فضای اتاق یا دفتر اداری نیست. با داشتن این نرم افزار در گوشی هوشمند خود در هر لحظه به شبکه ی VoIP شرکت خود وصل هستیم و با اعضای شرکت تماس میگیریم.
در مقابل، آی پی فون سخت افزار است. این ابزار، تلفن ثابتی است که میتواند ما را به اینترنت وصل کند و در فضایی دیجیتال تماس و مکالمه های خود را برقرار کنیم. با این تلفن ثابت دیجیتال اتصالی یکپارچه، سالمتر و سریع را در یک فضای اداری داریم.

در آخر

با تلفن ابری و مرکز تماس سافت فون و آی پی فون در بستر اینترنت و شبکه ی VoIP پیام متنی میفرستیم، تماس تصویری داریم و به شکل صوتی مکالمه میکنیم. انتخاب ما از بین این دو امکانات بسته به کاربردی است که از آنها داریم؛ سافت فون ما را از هر مکانی که در آن قرار داریم به مرکز تماس یک محیط دسته جمعی مثل
اداری وصل میکند و در مقابل آی پی فون ارتباط یکپارچه ی اینترنتی را صرفاً در مکان همان محیط برقرار میکند.