حتماً شما هم در نزدیکی مناسبت­ های خاصی مثل عید نوروز، روز ولنتاین، روز مادر و… متوجه تغییرات ویترین فروشگاه ­ها، گذاشتن تخفیف­ های متعدد و همچنین تغییر روند فروش در پیج ­های پلتفرم­ های مجازی شده ­اید. بازاریابی را می­توان بازاریابی موفق دانست که در زمان مناسب بتواند استراتژی­ های مناسب فروش بیشتر را برنامه­ ریزی و به مرحله عمل برساند. در روزهایی که مناسب­ت های خاصی وجود دارد تغییر استراتژی شما می­تواند سکوی پرتابی در فروش باشد.

در ادامه ۵ قدم که به فروش بیشتر شما در روزهای مناسبتی کمک می­کند را خواهید خواند.

۱.تقویم مناسبتی:

اولین قدم این است که بدانید در چه تاریخی چه مناسبتی وجود دارد تا بتوانید از مدتی قبل برای آن برنامه­ ریزی کنید. به همین علت خوب است ابتدای هر ماه تقویم مناسبتی درست کرده و روزهایی که احتمال فروش در آن­ها بیشتر است را علامت بزنید و با تیم خود برای بهبود هرچه بیشتر بازاریابی در این مناسب­ها مشورت کنید. داشتن تقویم مناسبتی به شما برنامه می­دهد و برنامه در نهایت به اجرایی‌شدن درست استراتژی­های شما کمک می­کند.

۲.محصولات و خدمات را گزینش کنید:

برای مثال اگر مناسبت موردنظر روز مادر است بهتر است از قبل محصولات و کالاهایی را که با این روز هماهنگی دارند را انتخاب کرده و شروع به ارتقا کیفیتشان کنید. تا در زمان مناسب محصولات دقیقی را ارائه بدهید. گزینش محصولات یا خدمات باعث می­شود با طبقه­بندی بهتری به سراغ مشتری بروید و مشتری با علم به اینکه محصولات شما برای این روز خاص آماده­ سازی شده­ اند از شما خرید خواهد کرد.

مطالب مرتبط:  ارتقا تیم فروش

۳.روند پیج­ های مجازی یا ویترین فروشگاه و حتی تماس ­های تلفنی برای بازاریابی را تغییر دهید:

نزدیکی روزهای مناسبتی خاص مانند عید نوروز، روز ولنتاین، روز پدر و… کم‌کم شروع به تغییر روند خود کنید. یعنی اگر در روزهای گذشته و با بازاریابی تلفنی از طریق تلفن ابری همه محصولات خود را ارائه می­دادید، دیگر این کار را انجام نداده و شروع به معرفی محصولاتی کنید که امکان فروش بیشتری در روزهای مناسبتی دارند و یا در هفته منتهی به آن روز خاص دکوراسیون ویترین فروشگاه خود را با محصولات مرتبط طراحی کنید.

۴.هوشمندانه تخفیف بگذارید:

تخفیف در روزهایی که اکثر افراد مایل به خرید هستند باعث می­شود یک پله از رقبای خود جلوتر باشید. وقتی با مشتری تماس گرفته یا پست­های فروش محصول را در پیج خود قرار می­دهید تخفیف­ های موردنظر را نیز اعلام کنید. سعی کنید با شناخت مشتری و محصولات خود، تخفیف را بیشتر روی کالاهایی بگذارید که احتمال فروش بیشتری دارند.

۵.صبور باشید:

اگر فروشنده هستید به این نکته توجه کنید که  دادن اطلاعات درست و مفید و صبر برای همه مشتری­ها در روزهای مناسبتی مهم است. فردی را در نظر بگیرید که برای خرید محصول با شما صحبت می­کند و این محصول هدیه­ ای برای روز مادر است. درصورتی‌که شما سلیقه به خرج نداده، صبور نباشید و سؤالاتش را کوتاه و کلافه پاسخ دهید این مشتری را از دست خواهید داد.

در دنیای رقابتی امروز، توجه به این نکته که ارتباط با مشتری بسیار اثرگذار است باعث می­شود از رقبای خود جلو افتاده و فروش را در روزهای خاصی پررونق‌تر کنید.

مطالب مرتبط:  بازاریابی پیامکی یا ایمیلی