آدم­ ها همیشه بیننده تبلیغات شما نیستند و برخلاف تصور عموم، گاهی اوقات مخاطب با شنیدن صدای شما هم می­تواند خریدار پر و پاقرص خدمات یا کالای شما باشد. یعنی با استفاده از یک تلفن همراه، یا استفاده از بازاریابی که بر اساس تلفن­های ابری و بر بستر اینترنت باشد هم می­توانید کسی باشید که محصولاتش از رقبا بهتر به فروش می­رسد!

اگر یک فروشنده تازه‌کار هستید، یا یک کارفرما هستید که دنبال ارتقا تیم فروشش است، بهاره اول یادتان باشد که هیچ‌کس حرفه­ ای به دنیا نیامده. حرفه­ ای شدن نیازمند زمان و آموزش ­های کافی است. همچنین بهتر است که مطالب زیر را حتماً بخوانید به‌خاطر بسپارید و در کسب و کارتون استفاده کنید. ما ایمان داریم که حتماً نتیجه خواهید گرفت.

شناخت مشتری:

  • فروشنده حرفه ­ای یا به عبارتی بازاریاب حرفه ­ای دقیقاً از خواسته مشتری اطلاع دارد. یعنی زمانی ارتقا اتفاق می ­افتد که شما بدانید مشتری در چه جایگاهی، با چه شرایطی و چه سلیقه ­ای است و طبق نیاز مشتری تبلیغات را انجام داده و کالا یا خدمات را بفروشید و در تماس تلفنی خود و بازاریابی که انجام می­دهید با دانستن این نکات جمله ­های بهتری را آماده کرده و می­گویید که روند فروش را سریع­تر می­کند. البته که ما و شما می­دانیم شناخت همه مشتری­ ها شدنی نیست و حتی ممکن است تمرکز را از کسب‌وکار شما بگیرد اما با اندکی مدیریت می­توان این شناخت را به‌راحتی به دست آورد و طبق اسلوب خاصی بازاریابی و فروش را پیش برد.

کلمات کلیدی را فراموش نکنید:

  • حتماً با مشتریانی برخورد داشته ­اید که از تماس تلفنی شما کلافه شده‌اند یا به دنبال کوتاه­ تر شدن هرچه زودتر حرف­ه ای شما هستند. شما با این سبک از مشتریان باید چگونه برخورد کنید؟ جمله­ های کوتاه و استفاده از کلمه­ های کلیدی بهترین راه‌حل است. بهتر است کلمات کلیدی که معمولاً عکس‌العمل‌های مثبتی می­گیرد را آماده کنید و در قالب جملات کوتاه اما تأثیرگذار که ضرورت تماس را می­رساند، عنوان کنید. فراموش نکنید نباید زمان شما و مشتری که در سمت دیگر خط مشغول گوش‌دادن به شماست با جمله­ های طولانی، بی‌هدف و بدون معنا هدر برود. در اصل کم‌گوی و گزیده گوی چون دٌر!
مطالب مرتبط:  کاربرد های مرکز تلفن ابری برای رستوران ها و هتل ها

استراتژی تخفیف:

  • همه مشتریان از تخفیف استقبال می­کنند. اما چه چیزی از شما یک فروشنده حرفه­ای می­سازد و برای کسب‌وکارتان یک بازاریابی خوب به ارمغان می‌آورد. تبلیغات و درنهایت فروش توسط تلفن­های ابری که در اصل بر بستر اینترنت هستند مخاطبان خاص خود را دارد که این مخاطبان نیز مانند همه تخفیف در خرید را دوست دارند. خوب است بعد از هر تماسی که با مخاطب می­گیرید در ابتدای صحبت تخفیف و استراتژی­های تخفیف خود را عنوان کنید. در این صورت درصد افرادی که به شما گوش می­کنند و مایل به خرید می­شوند بیشتر خواهد شد. این روش فروش خصوصاً در ابتدا و انتهای هر فصل مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه خواهد کرد.

کلام آخر

فروشنده ه­ای حرفه ­ای می­شود که از متد روز دنیا برای فروش بیشتر و بهینه ­تر اطلاع داشته باشد. امروزه فروش هرچه بیشتر کمپانی­ ها بر اساس فروشنده ­های صادق ­تر و دارای اطلاعات بیشتر می­چرخد. برای ارتقا خود تلاش کنید و فراموش نکنید حرفه­ ای­ ها، حرفه ­ای زاده نمی­شوند.