کاربرد های مرکز تلفن ابری برای رستوران‌ها و هتل‌ها

اگر صاحب یک رستوران یا هتل هستید خواندن مقاله زیر به شما توصیه می‌ شود. ما در این مقاله قصد داریم به اهمیت و کاربرد های مرکز تلفن ابری برای رستوران‌ ها و هتل‌ ها بپردازیم.

شما به‌ عنوان یک رستوران‌ دار می‌دانید که برای بزرگ شدن و جذب مشتری بیشتر نیاز به خطوط ارتباطی بدون محدودیت دارید. در یک هتل تلفن مسئول ارتباط بین همه بخش‌ های داخلی و بیرونی است.

هر کسب‌ و کاری برای موفقیت نیاز به بستری ویژه و باکیفیت دارد. معمولا وقتی از بیرون به یک کسب‌ و کار نگاه می‌ کنیم نمی‌ توانیم به‌ درستی زیرساخت‌ هایی که باعث موفقیت آن‌ ها شده است را تشخیص دهیم. برای مثال تا به‌ حال به اهمیت خطوط ارتباطی برای رستوران‌ ها و هتل‌ ها فکر کرده‌ اید؟ فکر کرده‌ اید که یک رستوران یا هتل علاوه بر کیفیت غذا و فضا باید بتواند حجم تلفن ورودی را در لحظه پاسخگو باشد؟ دقت کرده‌ اید نارضایتی ما از بسیاری کسب‌ و کار ها به خاطر مشغول بودن و یا پاسخگو نبودن تلفن است؟ رستوران‌ ها و هتل‌ ها و اقامتگاه‌ های زیادی وجود دارند و در حال تاسیس هستند. در بعضی از خیابان‌ ها این رقبا دیوار به‌ دیوار هم هستند. با این‌ همه رقابت فقط کیفیت غذا و مکان نمی‌ تواند تنها مزیت رقابتی باشد. مشتری مداری و پاسخگویی سریع و باکیفیت یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت است.

اقبال این است که با زیرساخت‌ های به وجود آمده در ده‌ های اخیر و گسترش اینترنت سیستم‌ های مخابراتی و ارتباطی جدیدی به وجود آمده‌ اند. این سیستم‌ ها یاری‌ دهنده ما در ایجاد ارتباط‌ های تلفنی باکیفیت، هوشمند و بدون محدودیت‌ های سیستم‌ های سنتی هستند. مرکز تلفن ابری یکی از این سیستم‌ های ارتباطی است که در بخش بعد توضیح داده‌ شده است.

مطالب مرتبط:  مركز تماس سافت فون و آی پی فون؛ شباهت و تفاوت

مرکز تلفن ابری چیست؟

ویپ (VoIP) مخفف عبارت Voice over Internet Protocol  است. همان‌ طور که پیداست ویپ سیستم برقراری تماس صوتی با استفاده از شبکه اینترنت است.

به‌روزترین و ساده‌ ترین سیستم مرکز تلفن ویپ، مرکز تلفن ویپ ابری است. در واقع مرکز تلفن ویپ ابری همان مرکز تلفن محلی است؛ ولی شما دیگر نیاز به نصب و خرید سرور ندارید. به این معنی که سرور روی یک سرویس‌دهنده اینترنت میزبانی می‌ شود و شما هزینه سرور و برق آن را نخواهید داشت. در عوض نیاز به یک اینترنت معمولی دارید که تماس‌ ها را مدیریت کنید.

مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری به‌ جای اینکه در محل رستوران یا هتل شما نصب شود به‌ عنوان یک سرویس پایدار اینترنتی در اختیار شما قرار می‌ گیرد. این فناوری Hosted PBXیا Cloud PBX نامیده می‌ شود. مرکز تلفن ابری می‌ تواند از طریق سیپ ترانک به شبکه مخابراتی کشور متصل شود.

مزایا و کاربرد های مرکز تلفن ابری چیست؟

  • عدم نیاز به خریداری و نگهداری از سرور و تجهیزات گران‌ قیمت
  • کاهش هزینه‌ های ارتباطی
  • فراهم آمدن نیازهای ارتباطی کسب‌ و کارها بر بستر اینترنت
  • راه‌ اندازی و نصب سریع این سیستم
  • قابلیت استفاده روی هر دستگاه متصل به اینترنت
  • سرعت و عملکرد بالا
  • اجرای تمامی ارتباطات درون‌ سازمانی و بیرونی فقط از طریق پهنای باند
  • اضافه شدن داخلی‌ های بیشتر به سر شماره تلفن بدون صرف هزینه

با توجه به مزایای ذکر شده کاربرد های مرکز تلفن ابری برای رستوران ها و هتل ها با توجه به حجم بالای تلفن و تماس همزمان واضح شده است.

مطالب مرتبط:  موثرترین تکنیک های بازاریابی تلفنی

یادتان باشد هیچ مشتری دوست ندارد پشت یک تماس تلفنی بی‌ پاسخ بماند. او به انتخاب‌ ها و گزینه‌ های زیادی دسترسی دارد و به‌ راحتی به سراغ رقیب شما خواهد رفت. این مقاله شما را با کاربرد های مرکز تلفن ابری برای رستوران ها و هتل ها آشنا کرد. اگر قصد راه‌ اندازی این سرویس را دارید شرکت تلفنچی در کنار شما خواهد بود.