چگونه می‌ توان از سیستم VoIP جهت افزایش فروش استفاده کرد؟

تکنولوژی VoIP (مخفف Voice over internet protocol) برای ارتباط تلفنی با استفاده از بستر اینترنت ایجاد شده است که مناسب برقراری ارتباط از راه دور است. از طریق آن می‌ توان ارتباطات صوتی و تصویری را در بستر اینترنت فراهم کرد. این روش بسیار کم‌ هزینه است. بنابراین بسیاری از کسب‌ و کارها این روزها از آن برای ارتباطات و افزایش فروش استفاده می‌ کنند.

سیستم VOIP و افزایش فروش

سیستم VoIP به روش‌ های مختلف بر افزایش فروش تاثیر دارد که در ادامه به آن می‌ پردازیم:

  • افزایش فروش از طریق ادغام با سیستم‌ های CRM و ERP

با ادغام این دو سیستم با VoIP هنگامی که مشتری با شرکت شما تماس می‌ گیرد، کارمند مربوطه تاریخچه‌ ای از خدمات و محصولاتی که مشتری از آن استفاده کرده است را می‌ بیند. این فرصتی است برای معرفی محصولات یا خدمات مشابه به مشتری و یا جایگزینی خدمات کنونی با خدماتی بهتر که این به نوبه خود فروش را افزایش می‌ دهد.

  • سیستم VOIP فرصت‌ های از دست رفته را کاهش می‌ دهد

ممکن است کارمند فروش، تماسی را به دلیل آن که پشت میز خود نبوده از دست می‌ دهد. این ‌تماس‌ های از دست‌ رفته، باعث کاهش فروش شما شده و به مشتریان حس بدی را القا خواهد کرد. اما با استفاده از تلفن‌ های VoIP پاسخگویی از طریق هر دستگاهی ممکن خواهد بود و در صورت از دست رفتن تماس، مشتریان به ایمیل هدایت خواهند شد. این پاسخگویی سریع باعث افزایش فروش خواهد شد.

  • دسترسی به مشتریان از طریق چندین کانال
مطالب مرتبط:  تاثير crm بر روی كسب و كار

برخی از مشتریان پیامک را به تماس تلفنی ترجیح می‌ دهند و برخی نه. بنابراین بهترین راه برای افزایش فروش، دسترسی داشتن به مشتریان از طریق کانال‌ های مختلف است. سیستم VoIP چندین کانال ارتباطی را در یک پلتفرم گرد آوری می‌ کند و شما از طریق کانال‌ های مختلف می‌ توانید با مشتریان خود در تماس باشید.

  • سیستم VoIP شما را به بازارهای جدید وارد می‌ کند

با راه‌ اندازی این سیستم، نیازی به داشتن دفتر ندارید و با استفاده از شماره‌ های مجازی، مشتریان نخواهند فهمید از کجا تماس می‌ گیرید.

  • سیستم VoIP کسب‌ و کار شما را حرفه‌ ای‌ تر نشان می‌ دهد

در این سیستم‌ با استفاده از ویژگی‌ های IVR ، جزئیات حساب و ارائه خدمات مناسب و مشتری‌ پسند را می‌ فهمید و از آن برای افزایش فروش استفاده می‌ کنید. چرا که قبل از تماس مشتری با شما، نوع خدماتی که استفاده می‌ کند برای شما مشخص است.

  • سیستم VoIP کسب‌ و‌ کار شما را یک تجارت محلی نشان می‌ دهد

بسیاری از مشتریان و صنایع، تجارت محلی را ترجیح می‌ دهند. به این منظور شما می‌ توانید شماره‌ های محلی را بر اساس کد های یک منطقه خاص خریداری کنید و این حس را به مشتریانتان بدهید که نزدیک به آن‌ ها هستید.

  • سیستم VoIP به حفظ مشتریان وفادار شما کمک می‌ کند

حفظ مشتریان وفادار بخش مهمی از یک کسب‌ و کار است چرا که ارزان‌ تر از جذب مشتریان جدید است. پیشنهادات و تخفیفاتی که برای مشتریان وفادار خود می‌ گذارید، منجر به افزایش فروش می‌ شود. سیستم VoIP در شناسایی مشتریان وفادار به شما کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط:  ارتقا تیم فروش

سخن آخر

استفاده از VoIP در افزایش فروش شما تاثیرات زیادی ایجاد می‌ کند و فرصت‌ های زیادی را برای ارتقا کسب و کار در اختیار شما می‌ گذارد. یکی از خدمات شرکت تلفنچی، فروش VoIP است. برای اطلاع از خدمات فروش VoIP با مشاوران ما تماس بگیرید.