موثرترین تکنیک های بازاریابی تلفنی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بازاریابی تلفنی دیگر نمی‌تواند روشی تاثیرگذار برای جذب مشتری باشد، اما این تصور کاملا اشتباه است و همچنان بازاریابی تلفنی یک روش موثر برای جذب مخاطب محسوب می‌شود البته باید به این نکته توجه کرد که برای دریافت بازخورد از این روش باید از موثرترین تکنیک‌های بازاریابی تلفنی استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان عزیز تلفنچی را با موثرترین تکنیک‌های بازاریابی تلفنی آشنا کنیم.

 

۵ تکنیک موثر در بازاریابی تلفنی

  • گرم و صمیمی صحبت کنید: برای جذب مشتری یک متن خوب تهیه کنید تا مشتری از صحبت شما احساس بدی نداشته باشد، در واقع اگر صحبت شما کاملا رسمی و طوطی‌وار باشد؛ مخاطب در مقابل صحبت‌های شما مقاومت کرده و آن را نمی‌پذیرد، پس بهتر است از یک متن طولانی و خشک استفاده نکنید. بهترین کار استفاده از یک متن کوتاه و کاربردی است تا مشتری از صحبت‌های شما خسته نشود.
  • در انتخاب زمان هوشمندانه عمل کنید: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، ساعت تماس است. در واقع افرادی که قصد بازاریابی تلفنی را دارند باید بدانند که چه زمانی اقدام به بازاریابی کنند. این ساعت بر اساس شغل متغیر است و افراد باید در انتخاب ساعت هوشمندانه عمل کنند و بهترین زمان را برای این کار انتخاب کنند.
  • صبور باشید: در بازاریابی تلفنی باید صبور باشید و به هیچ عنوان به دنبال فروش فوری نباشید زیرا مشتری باید اطلاعات کامل و جامعی از خدمات شما دریافت کند. بهتر است در ابتدا اطلاعات کافی درباره‌ی خدمات خود ارائه دهید تا زودتر به نتیجه برسید.
  • مزایای خدمات خود را واضح بیان کنید: یکی از تکنیک‌های موثر در بازاریابی تلفنی، مشتاق کردن مشتری برای دریافت خدمات است. برای مثال تصور کنید که خدمات شما تبلیغات آنلاین افزایش فروش بوده و مشتری شما دارای یک وب‌سایت است؛ در این صورت می‌توانید خیلی واضح به مشتری خود بگویید که با استفاده از تبلیغات می‌توانیم رتبه‌ی یک گوگل را برای شما به دست بیاوریم و با این کار فروش شما چندین برابر خواهد شد. قطعا مشتری برای ادامه‌ی صحبت شما بسیار مشتاق خواهد شد.
  • مکالمه خود را کوتاه کنید: یکی از مواردی که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، مکالمه‌ی طولانی است زیرا در این صورت مشتری از صحبت‌های شما خسته شده و به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست شماست! پس باید اطلاعات خود را به‌صورت کوتاه و کاربردی بیان کنید تا هدف شما کاملا مشخص باشد.
  • از voip و تلفن ابری استفاده کنید: یکی از کاربردترین نکاتی که می‌تواند باعث افزایش فروش و بازاریابی بهتر باشد، استفاده از voip و تلفن ابری است، در واقع با استفاده از این سیستم هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌ی خود را انجام داده تا بدون نیاز به منشی اقدام به بازاریابی تلفنی کرده و بهترین بازخورد را دریافت کنید. در واقع این سیستم به‌صورت اتوماتیک تمامی موارد لازم را انجام می‌دهد و فقط نیاز به انجام تنظیمات اولیه دارد که این تنظیمات بسیار ساده است.
مطالب مرتبط:  تفاوت بین تلفن ابری و سانترال

در این مقاله به ۵ تکنیک موثر در بازاریابی تلفنی اشاره کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازخورد خود را از این نوع بازاریابی چندین برابر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده از voip و تلفن ابری را دارید می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در تلفنچی تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.