تلفن گویا

امروزه دیگر نیازی به خریداری و نصب سخت‌افزارهای خاص یا تلفن ثابت جهت برقراری ارتباط وجود ندارد و می‌توانید در کمترین زمان ممکن، یک خط ثابت را به همراه تمام امکانات ارتباطی سیستم تلفن گویا در اختیار بگیرید. حتما برایتان اتفاق افتاده است، زمانی که شماره‌ی یک سازمان یا شرکتی را می‌گیرید، به‌ جای شنیدن پاسخ از اپراتور مربوطه با صدای ضبط‌ شده‌ای روبه‌رو می‌شوید؛ این پیغام توسط نرم‌افزار تلفن گویا یا پیام‌گو ضبط‌شده است که یک سیستم پاسخگوی ۲۴ ساعته، جهت برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف یک شرکت و سازمان است.

آماده‌سازی چنین سیستمی سبب شده است که بسیاری از نیازهای افراد، بدون مراجعه و تنها با یک تماس برطرف شود، این امر سبب صرفه‌جویی در زمان برای مشتری و اپراتور است. تماس تلفنی یکی از روش‌های محبوب برقراری ارتباط به‌حساب می‌آید که همیشه نسبت به روش‌های دیگر، ترجیح داده ‌شده است؛ بنابراین قابل‌اعتماد بودن تلفن گویا، می‌تواند باعث افزایش سطح کیفی ارائه‌ی خدمات و جلب رضایت مشتری شود.

درصورتیکه تمایل دارید از تفاوت بین تلفن ابری (VoIP) و سانترال آگاه شوید کلیک کنید

راه‌اندازی سیستم تلفن گویای VOIP

شما برای راه‌اندازی این سیستم تلفن گویا، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در اولین قدم شما نیاز دارید، مرکز تلفن IP-PBX را راه‌اندازی و نصب کنید؛ برای این کار دو راه پیش روی شما قرار دارد؛ اولین راه استفاده از یک مرکز تلفن IP-PBX سخت‌افزاری است. نمونه‌های مختلفی از این دستگاه وجود دارد که قابلیت آن‌ها در موردهای متفاوتی چون شخصی‌سازی، گزارش‌گیری و ظرفیت خطوط شهری و داخلی تفاوت دارند.
    دومین راه پیش روی شما، نصب مرکز تلفن بر روی کامپیوتر است، سروری که برای این کار انتخاب می‌کنید باید متناسب با حجم تماس‌های سازمان باشد. سرور مورداستفاده‌ی شما می‌تواند از نوع مجازی یا فیزیکی باشد، همچنین برنامه‌های مختلفی چون استریسک، الستیکس و فری‌پی‌بی‌ایکس برای این منظور طراحی‌شده‌اند.
  • مرحله‌ی دوم، پیکربندی سرور IP-PBX است که این پیکربندی شامل تنظیم خطوط شهری و داخلی، IVR ها و موارد دیگر است. در این مرحله شما باید یک روش برای اتصال خطوط شهری به IP-PBX انتخاب کنید که روش‌های موجود شامل گیت‌وی (Gateway VOIP)، برد تلفنی ویپ (Telephony Card VOIP) و پورت‌های IP-PBX است که مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • در مرحله‌ی آخر شما باید شماره‌های داخلی که در IP-PBX تعریف‌ شده است را در تلفن افراد تنظیم کنید تا قادر به برقراری ارتباط با آن‌ها شوید. دستگاه‌های تلفنی که در ویپ استفاده می‌شود می‌توانند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند. همچنین با روش‌هایی که گفته می‌شود می‌توانید یک تلفن ویپ راه‌اندازی کنید؛ برای مثال با استفاده از یک تلفن معمولی (آنالوگ) می‌توانید در راحت‌ترین حالت، آن را به سیستم ویپ تبدیل کنید، همچنین IP-Phone و SoftPhone ها نیز قابلیت تبدیل به ویپ را نیز دارند.
مطالب مرتبط:  تماس‌ های Wangiri چیست؟ آیا می تواند مشکل ساز شود؟

شاید شما هم پس آشنایی با نحوه‌ی راه‌اندازی این سیستم از انجام آن صرف‌نظر کرده باشید، اما نگران نباشید. تلفنچی سیستم تلفن گویا را با کمترین زحمت و کمترین هزینه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در واقع برای در اختیار داشتن تلفن گویا نیازی به انجام مراحل دشوار نیست و کافی است وارد سایت تلفنچی شوید و درخواست خود را ثبت کنید. همچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در تلفنچی تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.